vrijdag 7 augustus 2015

Uitleg Flower Jar.

Goedemiddag allemaal,
In mijn vorige bericht heb ik jullie beloofd enige uitleg te geven hoe ik de kaart met Flower Jar heb gemaakt.


Print de digi uit in deze grote. Doe dit eerste op printpapier om te kijken of de grootste frame er om heen valt (zie onder). Als dit goed is print hem dan uit op het juiste papier waar je op kleurt.


Je hebt nu de digi ingekleurd.

Daarna heb ik de 3 Stitched Frames van SSS in elkaar gelegd en vast gepakt met servetten tape dat het niet gaat verschuiven. Je kunt hier ook frames van Spellbinders of MFT Die-Namics voor gebruiken. Als je denkt dat er niets meer gaat verschuiven draai het geheel dan door je stansmachine


Als het door de stansmachine is geweest ziet het er zo uit.

Daarna ziet het er zo uit.


Met dit papier stans ik dan meerdere keren de frames nogmaals uit. Alle 3 de frames zoals ze nog in elkaar zitten 2 keer.
Het is zonde om hier duur cardstock voor te gebruiken, ik heb dit gekocht bij een Copy winkel en gebruik het ook om te stempelen. Inmiddels hebben ze ook 300 gram en dat vind ik zelf om te stempelen net een ietsje beter.

Met 2 frames 5 keer uitstansen.


Met 1 frame 7 keer uitstansen.

Zo ziet het er dan uit. Wil je meer of minder papier gebruiken dat is aan jezelf.



Lijm alle gelijke delen op elkaar.


Leg het even in elkaar en kijk of het allemaal goed past.

Maak een achtergrond. Dit kun je ook doen met bv. designpapier.


Lijm het grootste frame op het achtergrondje.

Plak achter het middelste frame foamblokjes. Ik heb dubbelzijdig tape van de Action hiervoor gebruikt.

Plaats de middelste frame in de grootste frame. Misschien denk je nu waarom niet allemaal foamblokjes in plaats van al die papier lagen...... Tja, ik vind dat mooier.......

 

Achter de bovenste frame heb ik ook foamblokjes geplaatst. Nu alles nog even matten en klaar is de kaart!



Ik hoop dat jullie wat aan mijn uitleg hebben. Veel succes!

Groetjes Anneke xxx



9 opmerkingen:

rian zei

Super uitleg, zo had ik het niet verwacht, en ik kan me voorstellen dat je het met papier doet dan is het mooi egaal
Bedankt voor je duidelijke uitleg, ga hem zeker een keer proberen.

Groetjes rian

corryskaart zei

hoi anneke
nou een duidelijke uitleg maar jeetje wat een werk om al die vormen uit te stansen en te plakken maar het resultaat is geweldig mooi!!
groetjes corry

Els zei

Een hele duidelijke uitleg Anneke en het is ook een bijzonder mooie kaart op deze manier. Wat met deze rechthoeken kan zou toch ook met cirkels kunnen en dat ga ik dan proberen.
Bedankt voor je uitleg en ik wens je een fijn weekeinde.
Groetjes, Els

Wil zei

Bedankt hóór.Ook ik was benieuwd hoe je die kaart had gemaakt.
Ik ga t zeker een keer uitproberen.
Nogmaals dank

Groet WIL

Renate zei

1000x dank voor je duidelijke uitleg.
Het ziet er zo inderdaad mooier uit, dan allemaal laagjes foam tape ertussen.

-xies- Renate.

debby4000 zei

Brilliant tutorial Anneke, thank you for posting it.
luv
Debby

Kreatief met Maria zei

Leuk idee. Ga dit ook eens proberen.
Groetjes Maria

bejko zei

Das ist ein wunderschönes card!

Ellen zei

Prachtig gemaakt...thks voor de uitleg!
Liefs Ellen