zondag 6 juni 2010

Opdracht foto's van de fotografeercursus.

Zoals ik jullie laatst beloofd heb zou ik na 3 juni mijn "opdracht foto's" laten zien.
De afgelopen 3 maanden heb ik bij Karen Klein de cursus "Basiscursus FotografieII" gevolgd. 3 juni hebben we als groep de foto's aan elkaar getoond. Veel kijk plezier en laat gerust weten door middel van een reactie wat u er van vind.

*Opdracht,"maak een avondopname van een verlicht gebouw,1x beeldvullend en 1x niet beeldvullend".
Deze opname is beeldvullend.


Deze opname is niet beeldvullend.Het hek staat op de voorgrond.

*Opdracht,"maak een foto van een snel ronddraaiend onderwerp"(kermis of een lichtreklame)


Foto is gemaakt op paaskermis in Assen.

* Opdracht. "maak een portret foto"

Deze foto heb ik gemaakt van een vriendin. Samen hebben we deze cursus gedaan. Toen de foto gemaakt is, hadden we mee gedaan aan een modeshow.De make-up zag er dan ook nog tip top uit. We hebben van elkaar een portret gemaakt.

* Opdracht, "maak een mooie zonsondergang".

Dit vond ik één van de moeilijkste opdrachten. Ten eerste om je belichting goed te hebben staan en ten tweede dat je goed voorbereid moet zijn, want een zonsondergang gaat ontzetten snel.Ben ook niet helemaal tevreden over deze foto.

* Opdracht, "maak een landschaps opname en maak gebruik van lijnen in het landschap"
(horizontaal, verticaal, diagonaal, of samenkomende lijnen).

Keukenhof.

Ingang haven van Volendam.

* Opdracht, "maak een stads- of dorpsopname".

Het "Doolhof"van Volendam.

* Opdracht, "maak een leuk portret van baby, peuter of kleuter".
Ik heb van twee meisjes een portet gemaakt.Ze zijn beide zo leuk dat ik niet kan kiezen.



* Opdracht, "maak een foto van spelende peuters".
In mijn omgeving zijn niet echt peuters meer,vandaar dat ik kleuters heb gefotografeerd.



* Opdracht "maak een sequentie van 3 of 4 foto's die samen een verhaaltje vertellen"

Meisje begint vrolijk aan een tekening.

Het lukt niet helemaal.

Nu gaat het beter.

* Opdracht, "maak een portret van een huisdier"
Een ieder die mij kent weet dat dit voor mij geen probleem is.
Dit is een portret van onze "Lillian-Joy of the Funny Future" in het dagelijkse leven "Joyce" genoemd.Bij deze foto hoor ik regelmatig, wat kijkt ze zielig. Joyce is en kijkt niet zielig, ze volgt Fleur die achter mij langs loopt (lol).Ze heeft meer zoiets, daar heb je dat mens weer met dat knipding.

5 opmerkingen:

Baukje zei

Hallo Anneke ik vind jou foto's schitterend mooi
en die van het stadtion in Groningen heel mooi hoor!!!
Groetjes Baukje

reentje zei

wauw wat een mooie foto's!!
vooral de portretten vind ik helemaal geweldig.
misschien moet ik ook maar eens een cursus fotografie gaan doen.
ziet er erg mooi uit allemaal.
liefs reentje

Ern@ zei

Mooie foto's zeg!
Heb zelf afgelopen maanden ook een fotografie cursus gedaan, wat kan je er mee bezig zijn he?
Erg goed gelukt allemaal. Heb je een aantal foto's achteraf bewerkt?

Groetjes Erna.

miriam zei

Wat een mooie foto's .Een foto curces staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje.
Ik heb in januari van mijn man een hele mooie digi spiegel reflex gekregen .Nu alleen nog leren er mee om te gaan

liefs miriam

Anneke. zei

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie leuke berichtjes. Zal nu even antwoord geven op een paar vragen. De kinder portretten heb ik een klein beetje bewerkt met een zachte focus, maar de foto's op zich zijn niet bewerkt.

Als je een digi spiegel reflex hebt is het heel goed om een cursus te doen. Dit om het maximale uit zo'n mooie camera te halen en dat je weet hoe er mee om te gaan. Dat was voor mij het belanrijkste, ik heb van de cursus heel veel geleerd. Eind juni ga ik bij Karen een dag op locatie portret fotografie doen. Lijkt me erg leuk.
Groetjes Anneke.